Friday, November 14, 2014

tolong boleh?

bak kate orang
'tolong menolong amalan mulia'

orang kate.

aku ade terjumpa satu kes yang berkaitan dengan tolong menolong.
bagi aku tak patut dan pelik.

dia minta tolong orang. orang tu taknak tolong sebab rasa menyusahkan.
orang yang minta tolong ni dia punya sakit hati sampai nak putus sedare. kemainnn.
bagi aku-lah. memang kita boleh minta tolong, tapi kalau orang taknak tolong,
kau tak payah nak bash kemain sangat.
mungkin ade sebab dia taknak tolong, atau mungkin ade kekangan yang tak dapat dielakkan.
kau sakit hati sangat dah kenapa. kalau tolong tak ikhlas kau kate lain plak kann.
sikit-sikit terkikis respect aku kat kau. kau paksa-paksa orang tolong kau.
kejadah kau. orang tak tolong kau tarik muka. kejadah lagi double triple kejadah.

jangan hidup senang dengan menyusahkan orang lain.
biar susah menyenangkan orang lain.

redha dan ikhlas.

ade faham?



3 comments:

Nabila Syifa said...

gambar ni maksud apa ye?

Najib Ariyan said...

Salam kenal dan salam singgah...

SELAMAT TAHUN BARU 2015

semoga tahun mendatang akan menjanjikan kebahagiaan untuk semua... aminnnn

adibah alwee said...

gambar tu tak bawa maksud ape2 pon
saje letak.