Wednesday, May 8, 2013

'ungovernable'


Assalamualaikum~


gua jumpa 'seni' ni tempoh hari. 
'seni' ni wujud selepas pilihan raya tempoh hari. 
gua pergi kerja gua nampak.

gua tahu ini salah satu cara bersuara mereka.
tapi ini kan vandalism.
kalau nak buat-lah cantik sikit letak bunga raya ke, pelangi ke, awek bajet gwiyomi ke.
pastu pakcik tu kate, 'ape bende conteng kat dinding, contenglah kat van ke, bas ke, biar orang nampak'
munasabah jugak, dah-lah tak cantik, tersorok plak tu.
ni nak marah sape pon taktau sebab taktau angkara sape. muahahahakks.

gua google maksud 'ungorvenable'
yang gua faham tak boleh dikawal oleh kerajan gitu kot, sikit lebih kurang-lah.
mungkin maksud 'si penulis' lain. ape aku tau ann.
kot kot-lah 'si penulis' terbaca entri ni meyh jumpe nak tahu ape maksud sebalik 'seni' ni.

entah
bila suara tak didengar
mereka menulis untuk dibaca
jadi suara tak berbunyi
entah benar
entah salah


- sekian -

2 comments:

Annisha Alias said...

lawak la ko nie dibah. haha:D

adibah alwee said...

ni perli ke puji ni. hahhakks.