tukangBaca

Friday, July 1, 2011

dulu macam tuuu... tapi sekarang...


"lain ulu, lain parang
lain dulu, lain sekarang"

ape yang dulu.. ape yang sekarang.. ape yang lain..
hmmm.. dulu time kat sekolah semua cikgu dok bagi suap je.. dari permulaan sampai-lah peleraiaan.. taktau semua rujuk kat cikgu... ape-ape hal cikgu dihatiku.. tapi sekarang lecturer bagi soalan pastu pandai-pandai-lah korang hidop..


lagi satu, masalah paling kritikal.. dulu kat umah or kat asrama semua-nye dah siap terhidang lauk-pauk dan makanan harian, tinggal cedok je.. tapi sekarang kite yang kene cari makanan.. pagi, petang, siang, malam dok pikir nak makan ape..nak makan ape..


paling best, dulu pergi sekolah tak payah susah-susah nak pikir nak pakai baju ape pegi kelas.. hari-hari pakai uniform tuu.. tapi sekarang hari-hari dok pikir nak pakai baju ape.. tambahan pula, kena basuh baju sendiri.. dulu pakai campak je kat bakul..


inilah perubahan life style daripada budak sekolah kepada pelajar universiti..
and anything happen, life must be go on..
peace yooo.. ^^v


5 comments:

Dinie Najwa said...

ni la kehdupan...akan ada perubahan setiap hari yg mendatang..dan kte perlu bersdia dan menyesuaikan diri...

adibah alwee said...

okay.....

MyMye MyMya said...

setiap saat dan setiap detik...pastinya ada perubahan.....:D

amir aizat said...

yes life must go on!

adibah alwee said...

btol3x....