tukangBaca

Sunday, March 27, 2011

baju kurung milik aku


cheh.. tajuk entri macam gempak..
pernah tak anda (ladies only k..) berbaju kurung bila keluar membeli belah..
ada yang pernah..
ada yang tak pernah..
ada yang jarang-jarang..
ade suatu ketika aku berbaju kurung pegi ke shopping complex, tapi yang aku hairan dan sangsi ade sesetengah orang pandang aku macam aku pakai snow cap ngan snow jacket berserta boot. ade yang perli-perli
" balik kenduri ye kak.."
"selamat hari raye.." 
pernah jugak terdengar kawan- kawan bercerita:
kawanA : nak tau tak??
kawanB : ape-ape..!! (dengan muke teruje..)
kawanA : hari tu aku gi City Square, aku nampak ade budak pakai baju kurung.. kelakar gile.. ade ke pegi CS pakai baju kurung.. tak kene langsung..
kawanB : eeuuww.. baju kurung.. ape barang beb..

hhuhh..!!
ape yang kelakar..
ade juga yang segan apabila berbaju kurung bila jalan-jalan.. 
weeii!!!
baju kurung lambang kebanggaan negara tau.. baju kurung juga simbol kebanggaan orang Melayu.. bila pakai baju kurungkan nampak ayu, sopan dan cantik.. selesa dan senang dipakai plak tu..

cantik-cantik

better than..


+_+

3 comments:

nabielahuda said...

comel ape pkai baju kurung. haha.
aku penah buat.
n ade orang ckp "pehh, hipokrit sopan eyh?"
erkkk, wtfffuuuu**! :D

Eyn said...

baju kurung is nice. =) Aku pakai pusing2 klcc. some say hipokrit but ade yg hormat. =)

nelly said...

Pic nom 1 ok lagi ~
nom 2 ..
hancossss