tukangBaca

Thursday, December 9, 2010

LoLiTa..??

apa itu LOLITA..??

korang tahu tak tentang fesyen lolita..?? sebenarnya aku pun tak berapa pasti tentang asal usul lolita ni.. tetapi menurut kaji selidik melalui alam maya lolita adalah sebuah fesyen yang telah wujud sejak zaman Rococo dan zaman Victoria
agaknye la kot. aku pakai hembus je ni.. fesyen lolita amat popular di Jepun sejak tahun 1980an lagi dan menjadi fesyen jalanan yang amat digemari oleh pemuda pemudi Jepun. terdapat beberapa jenis fashion lolita antaranya ialah Gothic Lolita, Sweet Lolita, Casual Lolita, Hime Lolita, Shiro Lolita, Classic Lolita, Country Lolita, Sailor Lolita, Wa Lolita, Punk Lolita, Ero Lolita, Kodona and Aristocrat.

inilah contoh dress lolita:




kebanyakkan dress lolita adalah short dress dan kembang.
accesories wajib bagi lolita ialah reben besar-besar kat kepala.


lolita juga gemar pakai boots, highheels atau kasut balet.



 
ditambah pula dengan stokin yang sampai lutut



di kali gandakan pula dengan





sebenarnye macam-macam accesories si lolita ni. ni je yang dapat dipaparkan..
untuk maklumat lanjut kalian boleh click on LolitaFashion
untuk melihat hasil gabungan kesemua yang di atas teng..teng..teng..






yang dipaparkan hanyalah jenis Sweet Lolita.
comel tak mereka???
memang comel sebab muke diaorang sume ciut miut. tetapi kalau rakyat Malaysia bagaimana ya??

nie jenis Gothic Lolita
ade juga rupenye.. but sorry to said..
memang haruk..!!
dengan keadaan cuaca yang panas dan lembab di kawasan tropika ni.. tak payah la nak ber-LOLITA ye.. baju kurung dan baju Melayu patunya menjadi kebangga kita..
ya..!! hidup 1MALAYSIA..!!

No comments: